27 d’oct. 2007

Carta d'una nouvinguda

Alcover, 17 d'octubre de 2007

Hola estimats amics i amigues de l'aula d'acollida i tots aquells que us hi podeu afegir traient el capper aquest bloc

Sóc la Maria Mercè i aquest any m'han encomanat la feina que feia la Rosa l'any passat. Ja m'he adonat que tot està molt ben muntat i que el que em toca a mi és seguir avançant amb la mateixa i renovada il.lusió dels que em van precedir.

L'altra Maria Mercè, la nostra coordinadora, assessora i companya del LIC ens va marcant senderons, nosaltres hi anem atansant el nas i els anem explorant, per així anant fent camí cap a paisatges i contrades de tota mena.

Si us he de ser sincera, encara vaig una mica desorientada, com quan una persona arriba a un lloc nou (sigui un país, una escola, una ciutat o una casa) i tot li ve de nou. Cal que primer es situï, vagi fent-se seu el nou entorn, les nous indrets. Els ha d'anar apamant, amb les mans, amb els ulls, amb tots els seus sentits.

I ara em direu:

-Què ens has d'explicar tu, a nosaltres, de tot això?, això és el pa nostre de cada dia, nosaltres ja ens hi hem trobat i alguns de ben petits. Nosaltres ja estem avesats a noves situacions, a nous reptes, a nous paisatges, a nous sentiments....

-Teniu raó, això és el que es troba tot aquell que inicia una nova etapa, un nou repte, una nova tasca ...., tot aquell que s'atreveix a canviar alguna cosa dins la seva vida, tot aquell que avança, el que creix...

Ja, què us he de dir a vosaltres!, si d'això en sabeu un pou! Així que m'agradaria poder compartir i intercanviar, amb tots vosaltres, sensacions, experiències, pensaments.... Segur que tots tenim coses molt interessants per explicar-nos.

Si de debò estic encara una mica perdudeta, ja aniré agafant empenta, impuls....... Suposo que això meu és qüestió de dies i/o mesos. Així ho espero. Jo hi posaré tota la meva bona voluntat i interès. Cada nou repte ens fa més grans, ens enriqueix, ens fa aprendre moltes coses noves i com més sabem més comprenem entenem i tolerem. Espero aprendre molt de tots vosaltres. Com, estic segura, que a vosaltres també us agrada molt aprendre de tots nosaltres.

Per aquesta nova tasca tinc un molt bon amic-company-guia al meu costat, un amic de tota la vida, un company de fa molts anys, a més de ser una molt bona persona. Què? Algú ja deu haver endevinat de qui parlo. Si, estic parlant del tutor de l'aula d'acollida, el nostre amic comú: el COSME.

Sé que junts treballarem de valent.

Bé, espero que ens hi ajudeu tots vosaltres.

Una salutació de la Maria Mercè Boronat i Ferré