29 de maig 2008

Activitat Aula Ordinària i Acollida d'Acollida

Avui 9 alumnes de l'aula d'acollida, han compartit amb altres nivells el conte que aquesta darrera setmana han treballat.
Amb els companys i companyes de p-3 els han explicat el conte amb titelles i a més han dut a terme la proposta de treball, preparada, unes fitxes per treballar els personatges dels contes, els alumnes de l'aula d'acollida han fet un canvi de rol i en aquesta sessió, han sigut ells, el/les "mestres", fomentant en part l'aprenentatge entre iguals .
El nou alumnes han conduït el treball de manera satisfactòria i els més petits de la casa -l'escola. han estat oberts i al treball. Sovint les valoracions perden paraules, les cares dels infants són ineludiblement la millor de les valoracions, sens dubte una experiència per repetir en un futur.. El compartir sabers sempre enriqueix i fa créixer a l'alumne com a persona tot reforçant-lo personal i emocionalment .


També han compartit el conte i les titelles a les classes de primer i tercer nivell de primària , en aquestes sols han explicat el conte amb les titelles (fetes pels alumnes) , i han contestat a les preguntes que els companys els han formulat.




A totes els alumnes i tutors de les classes que ens heu acolli avui i compartit la nostra experiència moltes gràcies, ja que sense el saber fer la complicitat i el compromís educatiu per par de tots,
aquestes petites accions no foren possibles.
Cosme Garrell . TAA

27 de maig 2008

El Marouan explica

El Marouan vol compartir amb nosaltres un esdeveniment.
Ahir va venir un ratpenat a casa meva, ara us ho explicare. Mireu el vídeo.

Marouan Sini Sarhog, (Tercer)

26 de maig 2008

Un conte enregistrat

Per treballar la lectura expressiva, hem preparat adequat i enregistrat un conte, aquí deixem el resultat, els que vulgueu compartir-lo amb nosaltres el podeu escoltar..
Per a tots vosaltres campanyes i companyes de l'escola , nosaltres un deixem el conte si el voleu escoltar.


Dia mundial del continent Àfricà

Avui dia 25 de maig celebrem el dia mundial del continent africà, per commemorar-ho publiquem aquest vídeo, la poesia és un nexe d'unió entre persones i un tresor també africà sovint desconegut.
La poesia oral és un dels tresors desconeguts del continent africà.
Les cançons de treball, de cacera, els cants que recorden els morts i les tonades infantils, ajuden, entretenen i eduquen alhora.


25 de maig 2008

Treballant l'expressió oral

Aquesta setmana treballem la lectura expressiva, primer hem seleccionat una lectura, la quals hem adaptat a tipus conte (text amb diàleg), i la treballem a l'aula d'acollida cadascú llegeix un personatge...
Per adonar-nos de com ho fem, amb els recursos que tenim a l'aula ( el portàtil, uns micròfons, la caixa repartidora (jack de sis) i el programa audacity, en tenim prou ho podeu veure a les fotografies. Primer l'enregistrem i després l'escoltem per fer si cal les correccions tant de pronúncia con d'expressió.
Primer ens corregim entre nosaltres i després el Cosme ens ajuda i donant la seva opinió.
El mestre diu que ens surt força bé i que si ho millorem la darrera setmana podem anar a alguna classe del companys més petits a llegir-los el nostre conte.
Veurem com surt tot plegat.

Acvitat aula d'acollida aula ordinària.

Aquesta setmana alguns alumnes de l'aula d'acollida que els tocava expressió oral, específicament un conte, vàrem volgué compartir, l anostra hora de classe amb alguns dels més petits de l'escola ,, que ja feia dies ens deien amb veu fina (com els àngels, serà perquè els infant n diuen mentides i menys als 3 any, "Cosme quin dia vindràs a explicar un conte". Segur que ja no hi contaven però el dia va arribar i i vam anar.
Reconec que fa cosa penjar unes imatges meves (digueu-me tímid), però per respecte al nens ho faig.

A la resta de classes els diem que l'aula d'acollida és oberta a tots, això si sempre esperem ens convidin, és millor ...


Bon estiu Gergana

La Gergana ens ha desitjat un bon estiu, una mica aviat, però tocava... Els seus pares fan ara les vacances i han marxat a Bulgària, Sandanski...
Ella hi ha hagut d'anar però al setembre tornarà, tot i que no volia. Ja ens ha escrit i ens ha dit que s'enyora de nosaltres i dona les gracies per tot el que ha aprés i com l'hem acollit.





T'ESPEREM GERGANA !!!!

23 de maig 2008

Jocs dels brasill

Aportació de Chelucana una psicòloga d'una escola brasilera .
Els nens i nenes d'una escola brasilera, ens ensenyen un parell de jocs típics el seu país, l'Escatumbararibê i el Batom... La música i el ritme i la coordinació són molt importants, aposta pel joc com una manera més de treballar aquestes habilitats.
Aquest tipus de col·laboracions , són petites accions, que donen força a la autèntica interculturalitat i el treball en xarxa.
Moltes gràcies de de Catalunya i una abraçada fins al Basil .


Escatumbararibê



Batom

Ànims per la recta final...

Ja a la recta de fi de curs,amb la taula plena de munts de papers, les agendes plenes, el neguit d'arribar a un final.....
No hi ha dubte que son dies intensos, la feina fa, que l'agenda no trobi el forat i sovint sentis com qui no podrà acabar-ho tot...
Són dies te tancar coses fer balanç, tant per uns com pels altres... Tots recollirem les nostres notes.

Avui fent un tomb per l'espai cibernètic, el desl amics blocaires , he trobat un poema de -l'Alfred Cuervo Barrero-, personalment m'ha servit , reflexió una bombolla d'oxigen, anomeneu-ho com més us agradi ....
El fet és que el vull compartir amb vosaltres, crec que val la pena


Queda prohibit plorar sense aprendre,
Aixecar-te un dia sense saber que fer,
Tenir por als teus records,...

Queda prohibit no somriure als problemes,

No lluitar pel que vols,
Abandonar-ho tot per por,

No convertir en realitat els teus somnis,...
Queda prohibit no intentar comprendre a les persones,
Pensar que les seves vides valen menys que la teva,

No saber que cadascú té el seu camí i la seva felicitat...
Queda prohibit no crear la teva història,
No tenir un moment per a la gent que et necessita,
No comprendre que el que la vida et dóna,
També t'ho treu...
Queda prohibit, No buscar la teva felicitat
No viure la teva vida amb una actitud positiva,
No pensar que podem ser millors,
No sentir que sense tu, aquest món no seria igual,...

Alfredo Cuervo Barrero


Per vosaltres queda prohibit ? Us convido a fer-ho, hi ha prohibicions positives.

18 de maig 2008

L'aprenentatge entre igual clau per l'atenció a la diversitat

Sovint costa d'adonar-se dels avantatges de l'aprenentatge entre iguals i els lligams que aquesta dinàmica de treball suposa, no envà, tots som conscients que les interaccions socials que s'estableixen en el procés d'ensenyament/aprenentatge, tant entre l'alumnat, com entre aquest i el professorat, juguen un paper clau en la construcció del coneixement. Tanmateix que aquestes no es desenvolupen de la mateixa manera, ni amb la mateixa intensitat.
Estem acostumats a veure la interacció alumne-professor. No és tan sovint a l'aula és dona, la interacció entre els propis alumnes. En comptades ocasiones els alumnes treballen en comú i l'aprenentatge es considera basicament una funció estrictament individual.


Tot i això s'ha demostrat, que quan un alumne interacciona amb un altre per a explicar allò que ha après, a més a més de desenvolupar habilitats comunicatives, es veu obligat a organitzar les seves idees, afavorint el seu coneixement i és capaç d'adonar-se de les seves errades i mancances. Aquests processos cognitius afavoreixen sens dubte el seu aprenentatge.


El treball cooperatiu és un terme que fa referència al diversos procediments d'ensenyament, que tenen com a base el treball en petits grups, on els alumnes treballen conjuntament i en igualtat de condicions, coordinats per tal de resoldre les tasques acadèmiques i aprofundir en el seu aprenentatge.


Es tracta d'una forma d'organitzar l'aula i les tasques que s'hi realitzen de manera que els objectius dels components de cada grup estan estretament vinculats, cadascun d'ells només pot assolir els seus objectius si la resta aconsegueix assolir els seus. a tal fi tots són necessaris, d'aquí que l'èxit individual s'esdevé l'èxit del grup. Aprenentatge entre iguals


Veure vídeos experiències de treball cooperatiu i aprenentatge entre iguals de diferents centres.





Treball cooperatiu "El trencaclosques"




Apadrinament lector.

El nostre agraïment i felicitació al centres, que han realitzat aquestes practiques i han fet públic el vídeo, la seva aportació, sens dubte serà una eina més, per aprenentatge entre iguals. Aprofitem-los i aprenem-n'he.

15 de maig 2008

Día de Internet

Aquest dissabte se celebra el dia de Internet .

El dia d'Internet és una efemèride que se celebra el 17 de maig, impulsada per l'Associació d'Usuaris d'Internet. Es va celebrar per primera vegada el 25 d'octubre de 2005. Poc temps després, la Cimera de la Societat de la Informació celebrada a Tunis el novembre de 2005, va decidir proposar a la ONU la designació del 17 de maig com el Dia Mundial de la Societat de la Informació, pel que es va moure l'anomenat Dia d'Internet.
El Dia d'Internet aporta una oportunitat per impulsar i afavorir l'accés a la Societat de la Informació dels no connectats i dels discapacitats. A més, aprofitant l'experiència adquirida, es fomentarà la celebració del Dia d'Internet en altres països, posant a disposició d'aquells que estiguin interessat tot el treball, informació i metodologia desenvolupat pels que han participat en edicions anteriors.

14 de maig 2008

Tenim opcions dins l'educació

A la comunitat internet a l'aula, he trobat un video aportat per: Pedro Villarrubia, que crec és força interesant, us convido a visualitzar-lo.



Dues dinàmiques de classe ni millors ni pitjots, senzillament diferents. Un vídeo que parla per si sol i a més enregistrat per un alumne mexicà i la seva professora.

L'aigua un bé necessari

Aquest darrers dies hem pogut gaudir de dies de pluja, dies d'esperança per la sequera que el canvi climàtic sembla ens te destinada. Les pluges d'aquest més obre esperança i aporta tranquil·litat per afrontar l'estiu i veure en bona part garantides les collites..
No en va recordo la frase "l'aigua és vida" , certament o és, hi m’ha fet pensar en el conflictes que genera la manca d’aigua arreu del món, i dels perills que suposa, la sequera crea molts conflictes arreu .
Al sud del Sàhara, extenses zones de conreu i de pastura es desertitzen cada any i forcen la població a desplaçar-se. A Darfur hi ha, segons les Nacions Unides, la pitjor crisi humana del planeta: afecta quatre milions de persones. Els investigadors creuen que l’escassetat d'aigua tindrà un paper creixent en els conflictes.
Al Tibet hi neixen l’Indis, el Mekong, el Iang-Tsé i el Brahmaputra, rius que aporten aigua a gairebé la meitat de la població mundial. Preocupa veure com la Xina en desvia l'aigua cap a una indústria fortament contaminant o cap a zones àrides que creixen centenars de quilòmetres quadrats cada any.


No hi ha dubte que l'aigua és un bé escàs que cal saber-lo aprofitar, no el malbaratem, ni deixem que sigui motiu de conflicte , sinó nexe d’unió.


10 de maig 2008

Finalistes II Premio Espiral Edublogs08

Un dissabte de pluja i de bones notícies... Si la pluja ens permet veure l'estiu amb més esperança i alegria, no en va la noticia de ser finalistes, modalitat professor/es, al II Premio Espiral Edublogs08, és també motiu de satisfacció, que volem compatir-la amb tots els lectors i la gent que ha recolzat i animat la nostra tasta, tots vosaltres també sou finalistes


El bloc ha quedat finalistes del premi Edublogs'08.

Moltes gràcies tots i totes!!!!!, els que heu apostat per aquest espai virtual, nostre bloc.

Cosme Garrell i Guiu


9 de maig 2008

Poema dedicat al nostre bloc

Un divendres diferent, després de molta sequera la pluja el regal del divendres, una pluja que reconforta i dóna esperança ...
No ha sigut l'únic regal del divendres, val a dir que som ben afortunats el de l'aula d'acollida, també avui la Isabel ens ha volgut regalar quelcom molt seu, allò que sap fer i que en gaudeix, un poema que ha dedicat al nostre bloc.




Posseïa poesia

La poesia, un món desconegut
ple de paraules buides
que s'omplen quan l'habites.
Al món de les paraules plenes,
ja levites.

Posseïa poesia qui llegia els missatges als estels.
Posseïa poesia una bruixa que volava cap el cel.
Posseïa poesia Galileu Galilei.

Posseïa poesia un aviador incombustible,
un alpinista al cim, tot somnis invisibles,
la primera llum de l'alba
i un inesperat vent del desert.

Posseïa poesia un nen que volia ser un tren.
Posseïa poesia un poema orfe arrencat del seu context.
I al món de les paraules plenes,
ja levites.


Isabel Barriel



GRÀCIES ISABEL!!!!!

9 de maig, dia d'europa

El 9 de maig se celebra el Dia d’Europa. El 1950 el ministre francès d’Afers Exteriors va presentar la proposta per a la creació d’una EUROPA organitzada i solidària.
Una Europa que vetlles per la pau al continent i tanmateix a la resta del món.



Aquesta proposta va donar lloc a la creació de la Unió Europea.
Cada nou de maig simbolitza l’entitat política de la Unió Europea, i de tots nosaltres depèn fer que aquesta unió sigui real els 364 dies que a l'any li resten.
Aquest any coincideix amb l'any internacional de les llengües, fet que li dona més rellevància .

L'any passat, en commemoració del cinquanta aniversari del tractat de Roma es celebrà el dia d'Europa a l'Institut del Teatre on es reuniren nens de diverses escoles catalanes i italianes.

També estudiants universitaris a distància d'Amèrica del sud han connumerat a quest dia , representat als països de la unió Europa , tot i que el vídeo és en llengua castellana dels diferents països de sud Amèrica , hem cregut adient publicar-lo com experiència plurilingüe i tanmateix multicultural.

Gràcies als estudiants de la U.E.E.S.

8 de maig 2008

Somni

És temps de primavera , la poesia es fa un espai en el dia a dia, en deixo dues i us convido a viure i no sols somiar.

Que la fada de la nit
et bressoli pels núvols
i la bruixa de l'alba
pinti de blanc el teu llit.

Isabel Barriel
Mestra d'Aula d'Acollida Ceip Tresfonts. Barcelona


Que cada somni
et porti al sí del vuit adormit.
I en despertar,
que t'aculli un feliç aterrar.




Ploro pels somnis que no deixen rastre
i pels mots que es resolen en silenci;
per totes les tendreses sense objecte
i les mans buides de les mans amigues.

Leveroni, Rosa, Epigrames i cançons, Barcelona, Gustau Gili, 1938.