23 de juny 2009

Un curs acadèmic més

El temps ha passat volant i ja som dimarts 23 de juny dia de revetlla de Sant Joan, i també el darrer dia de curs.
Avui és el dia de pensar en positiu de veure no allò que acaba sinó el que pot començar, una nova etapa en la vida de cada alumne i docent.

Ahir en visitar al meu pare, ell em deia “deus estar cofoi de la feina feta” i ho feia des de la calma aparent, d’un home que els anys i la vida li han ensenyat a lluitar amb valentia i decisió contra les adversitats, i en la seva darrera etapa com diu ell, "a pit obert contra el càncer", avui per avui la seva empresa.
Jo realment estava quelcom amoïnat o nostàlgic, però en veure la seva mirada feble que no trista, vaig voler seguir l’exemple de les seves paraules i si, estar cofoi dels dies que he passat a l’aula i del meu mestratge a la mateixa, veient-lo a ell no podia ser d’altra manera.

I avui satisfet per la feina feta acomiadaré als alumnes amb el goig d’haver-los traspassat el meu mestratge, amb més o menys encert, això sí amb decisió i ganes de contribuir a fer-los dones i homes que puguin desenvolupar-se en el model social que els tocarà viure.

Toca avui dibuixar la millor de les rialles (seguin el consell del pare i dels bons amics) , i pensar en els moments viscuts, i en tot allò de positiu que la meva tasca a l'aula d'acollida ha aportat a la comunitat educativa i que no sigui sols com una tronada d’estiu, que amb aigua desmesurada i trons i llamps trenca el ritme i la serenor.

Toca gaudir i sentir l’orgull de la feina feta, dels projectes aconseguits i pensar en altres de nous que de ben segur esdevindran.

I deixem que aquesta nit les fogueres de la revetlla incinerin els mals moments i deixin una atmosfera ben neta, que ens permeti respirar, viure i conviure serenament i ens ensenyi a donar més que a rebre.

A Totes i tots bona revetlla de Sant Joan i bon estiu.

Cosme Garrell i Guiu
Mestre, T.A.A.