31 de maig 2009

Jocs del món

Del bloc el caire us convido a visitar aquesta pàgina, plena d'animacions i molt acolorida. Es recopilen per continents els jocs que s'hi practiquen. Només heu de clicar sobre el continent triat perquè aparegui un menú desplegable amb tots els jocs.

29 de maig 2009

Una tarda a la ràdio

Una tarda als medis, visitar i viure la ràdio una experiència per no oblidar. Ex alumnes de l'aula d'acollida ens van acompanyar a la ràdio, a enregistrar les nostres presentacions, qui érem , que fèiem, el nostre país de procedència....
Mentre als controls el Sergi Franc i la Isabel Pastor, a la càmera (els dos periodistes) i nosaltres als micròfons.
Agraint-los ens acompanyessin desprès d'uns anys us convidem a escoltar les seves veus.
Karina

Mimi

Cheimae

28 de maig 2009

Primavera... tardor

Primavera i tardor, dues estacions completament oposades, i en certes ocasions una sembla que vagi a cavall de l’altra, no parlo de la meteorologia actual, ni del temps canviant, que fins i tot fa confondre’ns, sovint no sabem si és estiu o hivern.

Personalment em refereixo a la primavera meteorològica i a la tardor emotiva i dels sentiments.

Assegut a l’aula d’acollida, mentre el centre ja és silent, un centre que per l’hora i sense els nens, sembla adormit, el personal de neteja ja ha fet la seva feina. Jo resto a l’aula encara, amb les ganes d’impregnar-me de cada un dels racons, vull gaudir-ne mentre el sol s’amaga per la carena i deixa pas al silenci del capvespre... Moment per fer repàs del dia.

Ha fet un dia de primavera, el sol de justícia sobre els prats verds, els ocells que amb el seu cant melodiós ens omplen de placidesa, no en va ja és maig, mes en el que les flors vesteixen de colors i donen vida i sentit: els camps , el poble, la casa, l’escola, les aules... Aquí és on m’aturo.... Les aules?... Totes? .... No totes no.

Les aules d’acollida viuen en plena tardor, els nens, que són les flors de l’aula, la vida, la riquesa i el color, s’han anat incorporant progressivament a les respectives aules ordinàries.

I aquest és el goig de tot tutor d’aula d’acollida arribar a la primavera i viure la tardor dins l’aula veient com aquesta va perdent alumnes, talment com en la natura arribada la tardor, és quan els arbres es despullen.
Senyal inequívoc de que la feina ja és feta, els alumnes amb les competències lingüístiques bàsiques assolides, ja fan el seu camí amb més autonomia.

Moments on la satisfacció i la nostàlgia és confonen, provocant un nou sentiment, que sovint és difícil d’expressar i que de ben segur difícil d’entendre, i més de deixar-lo en negre sobre blanc, un sentiment que senzillament s’ha de viure...

Època de fer proves, memòria, balanç... Cal deixar-ho tot ben endreçat fins al darrer detall, un treball silent i solitari, encomanat al tutor de l’aula

Si bé, la memòria i el balanç d’aquest any seran ben diferent, qui podia pensar-ho? Tot i sabent-ho, es fa difícil el moment. El moment en que l’aula deixi la tardor i obri les portes al hivern...

Un hivern cru i gèlid, perquè una vegada tancada la porta i la clau faci la seva darrera volta.. L’aula s’acomiadarà “per sempre” o fins quan les necessitats ho demanin novament, necessitats que vénen determinades per la quantitat d’alumnes i el seu grau de competència lingüística .

I com la neu d’hivern anirà fonent-se mica a mica i la seva aigua serà la saó, que s’escampi pel centre fent-lo més fèrtil encara. És el moment de ser permeables i de saber aprofitar el degoteig suau de les glaceres de l’aula d’acollida.
Cal que siguem esponges que una vegada xopes, escampin arreu els valors interculturals i facin créixer l'equitat per una societat més justa i cohesionada.

Val a dir que l’aula ha estat viva i activa des del seu inici i ha treballat des de la senzillesa per a ser un recurs més i oferir un servei a la comunitat educativa, tot compartint sempre, sense cap tipus de condició, amb qui ho ha demanat..

Conscient de les errades, però no menys dels encerts, hem treballat amb transparència, decisió, fermesa i compromís; fins l’arribada del seu hivern.

I el fred d’hivern de l’aula, de ben segur farà sigui més fàcil de superar l’enyor, els moments viscuts, les estones compartides, les rialles, els èxits, el mestratge realitzat i les .....

Toca ser agraïts i com tots sabem el significat de la paraula gràcies, cal pensar i escriure poc, sols dir a tots i totes: alumnes, mestres, pares, amics, persones externes, els que hem treballat en xarxa, en definitiva a tots i totes els que d’alguna manera o altra heu participat i/o cooperat amb l’aula d’acollida del Ceip Mare de Déu del Remei d’Alcover i amb la meva persona, en el decurs del vuit anys.
Per la vostra complicitat i vinculació, participació i compromís assolit amb el projecte de l’aula d’acollida:

LES MEVES MÉS SINCERES GRÀCIES.

Sense vosaltres no hagués estat possible.

Cosme Garrell i Guiu
Mestre, Tutor de l'aula d’acollida

Ens retroven a la ràdio

Fa uns dies que la visita anunciada, de les tres estudiants del Master de periodisme BCN IL3, si voleu sols un pretext per reprovar-nos alguns dels alumnes que ara fa quatre anys vàrem visitar, els estudis de ràdio d'Alcover...
Un dia on varem poder gaudir més de l'estudi, ja sabíem com era i enregistrar fora més fàcil, el nostre domini de la llengua l'arrelament al poble i els anys ens han any donat maduresa i seguretat, però en va emotiu.
En Sergi el director de l'emissora local ens va donar les instruccions per enregistrar les nostres presentacions i deixar constància al nostre poble d'acollida -Alcover-, del nostre pas i tanmateix ésser agraïts amb tota la població que generosament ens ha acollit i ja en som ciutadans, -Alcoverencs vinguts de fora-.

video

El repte d'aquesta ocasió eren els objectius de les càmeres, la de vídeo i la de fotografia, que la Isabel i la Cristina prenien imatges pel seu treball.
Tot i el neguit inicial l'ambient que és va respirar va asserenar els neguits i allunyar els nervis inicials i ens ho varem passar d'allò més bé.
El Rafa i el Cosme, sempre atents a la porta, eren el nostre referent catalitzador al començament de la sessió si bé als poc minuts ens varem sentir com a casa i la tarda va passar volant.
De les fotos (totes) que ens han facilitat la Cristina, la Olaia i la Isabel hem fet un vídeo que volem compartir amb tots vosaltres seguidors i seguidores del nostre blog.

26 de maig 2009

La Marta en fa arribar un poema de Txema Martínez. Un cant a la dedicació i implicació social.
Gràcies Marta

DEDICAT

"A vosaltres,
que m'heu esbudellat, que heu censurat
tot el que no sabeu de mi,
que m'heu seguit en la nit més insomne,
que heu pretés enterrar-me. A vosaltres,
que m'heu jutjat pel forat d'un anell
sense dit, que heu entrat a casa,
m'heu estripat els llibres, m'heu obert
les cartes i m'heu pres tot el que tinc.
A vosaltres,"


Txema Martínez Ingles

24 de maig 2009

25 de maig dia d'Àfrica

El dia 25 de maig se celebra el dia d’Àfrica, una jornada que recorda la creació, l’any 1963 a Addis Abeba, Etiòpia, de l’Organització per a la Unitat Africana (OUA), a la qual va succeir en 2002 la Unió Africana (UA).


Cal mirar al continent africà amb una esperança no exenta de preocupació. Perquè quan es parla d’Àfrica, es parla de pobresa, d’explotació d’éssers humans, d’eterns conflictes armats, analfabetisme, desertització? El nostre continent veí és un territori ple de contrastos; bressol de races, cultures i tradicions ancestrals.



Els greus problemes que afecten a Àfrica, tercer continent del món en extensió, es tradueixen en un altíssim índex de pobresa que afecta ja a prop de 400 milions de persones.

La solució a aquestos problemes es cosa de tots i totes.

22 de maig 2009

Seguim treballant les endevinalles

Hola amics i amigues, seguim amb més endevinalles

Aquí us deixem tres àudios més d'endevinalles senzilles, per si us animeu a enviar la resposta al nostre correu: endevina.endevinalla@gmail.com
Escolteu-les i si les sabeu podeu enviar el nom i el dibuix de la resposta , el nom del vostre centre i fotografia ho publicarem (També podeu posar la solució a la pagina al lateral apartat opina i comenta).


Endavant i ànims!!!


Endevinalla 4



Pista és un animal, i el seu nom té 6 lletres

Endevinalla 5




Pista és un animal, i el seu nom té 4 lletres

Endevinalla 6


Pista és un animal i el seu nom té 7 lletres


Esperem les vostres respostes, el nostre correu és
endevina.endevinalla@gmail.com

La riquesa de la xarxa

Les col·laboracions en xarxa . Us convidem a visitar l'espai de Kitxalla i veureu com gràcies a l'equip de gent allò que comença essent una petites accions és materialitzen en ... vosaltres mateixos escolliu el qualificatiu això si abans visiteu l'activitat.
Gracies a l'equip de gent que treballa fora d'hores davant el teclat i el monitor de forma silent i anònima, avui en especial a la Reme.

Fes clic damunt el dibuix i juga


Amb el correu de l'xtec pots accedir-hi


20 de maig 2009

Tot passa!

Visiteu aquest article un poema senzill de l'Eva però per pensar-hi

19 de maig 2009

Festes populars de Catalunya

Amb aquestes festes populars de Catalunya els nostres amics de quart acaben el seu treball que ens han ofert, de ben segur que ens servirà de molt i podrem apren dre millor els costums de la nostra terra d'arribada.

La nit de Sant Joan






La castanyada




18 de maig 2009

Dia mundial contra la homofòbia

Ahir dia 17 de maig va ser el dia mundial contra la homofòbia, visquem amb igualtat i naturalitat tot som o hauríem de ser igual en el planeta , és cosa de tots i totes
L'homofòbia, provoca molt de patiment... Però... a qui hem d'ajudar?
El vídeo ens pot ajudar a reflexionar


16 de maig 2009

Activitat internivells.Tadicions per comarques

Algunes tardicions de les comarques catalanes, que en ofereixen els alumnes de quart, i que podem treballar a l'aula d'acollida o altres aules com a llenguatge oral i escrit, i a més les coneixen dels treball fets pels nostres companys.

La Patum de Berga (Berguedà)





La verema, l'Urgell





Els bastoners (La Conca de Barberà)






Els castellers Valls&Alcover (Alt Camp)




Treball en equip

Cooperant podem i no deixem de treballar en equip s'ho val.

Les petites iniciatives poden canviar el món


15 de maig 2009

Dia d'internet

El dia proper dia 17 de maig, és el dia Dia Mundial de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació.
Aquest mateix dia celebrem sera el dia d'internet Aquest any ens proposen des de la XTEC algunes activitats.
Aquest conjunt de propostes es poden fer als centres educatius al llarg de tot el mes de maig.

14 de maig 2009

Costums catalans. Activitat internivells

Els nens i nenes de quart ens expliquen alguns costums de les comarques de Catalunya..
Gràcies amics de quart, amb la vostra explicació ens serà més fàcil aprendre les costums catalanes
.

Sant Jordi ( Conca de Barberà)




La Fira dels Bandolers (Alt Camp)




La calçotada (Alt Camp)




Els raiers (Pallars Jussà)



L'informatiu setmanal d'actualitat

El pedrís: l'informatiu setmanal d'actualitat del proppassat dimarts dia 5 de maig emetia aquesta informació: Les aules d'acollida d'Alcover són objecte d'un treball final de tesi del màster de periodisme BCNY d'IL3, de la Universitat de Barcelona...
Creiem que val la pena fer-ne ressò ja que parla de la nostra aula. Adjuntem el programa enregistrat.


D'esquerra a dreta Olaia Ocerin, Cristina Zumaquero i Isabel Pastor, l
es tres periodistes, estudiants del màster BCNY IL3 que protagonitzen el treball són entervistades per Sergí Franc director de Ràdio Alcover i del programa El pedrís.

Treballem endevinalles

Hola amics i amigues us volem juguem a les endevinalles, que us sembla??

Nosaltres posem l'àudio d'unes endevinalles les escolteu, us donarem pistes pistes, i vosaltres heu de donar-nos la resposta si la sabeu podeu escriure un correu electrònic a: endevina.endevinalla@gmail.com
I enviar el nom i el dibuix de la resposta i nosaltres, publicarem el dibuix aquí. (També podeu posar la solució a la pagina al lateral apartat opina i comenta)
Que us sembla us animeu???

Van les primeres

Endevinalla 1


Pista: comença per la C i és als pobles i ciutats

Endevinalla 2


Pista: comença de la lletra C i és a casa teva

Endevinalla 3


Pista: comença de la lletra B i és a la teva habitació

Esperem les vostres respostes, el nostre correu és
endevina.endevinalla@gmail.com


13 de maig 2009

Un vídeo genial

Un vídeo de Diego Calderon "Imágenes el mundo" , simplement impactant.

video

12 de maig 2009

Una carta, un veredicte.... un Baldiri

Quan arriben certes cartes, hom vol endevinar el contingut, si bé sovint costa fins i tot obrir-la, saps que dins hi ha un veredicte, costa d'obrir-la amb serenor si bé una vegada coneixes el contingut, l'emoció arriba al seu final per donar pas a una nova emoció, difícil d'expressar, millor viure-la... La carta diu:

Atorgat el premi Baldiri Reixac al treball UN COP D'ULL AL MÓN, als alumnes d'infantil i primària del Ceip Mare de Déu del Remei d'Alcover...

Des de l'aula d'acollida i l'equip LIC , FELICITATS! a tota l'escola i comunitat educativa del CEIP, que vareu fer possible que el projecte impulsat des de l'aula d'acollida fos una realitat.

Deia el meu avi, quant allò que has somiat, o anhelat arriba a bon port i és reconegut, cal que siguis agraït, A tal fi permeteu-me unes paraules a tall de reflexió i agraïment:
Indiscutiblement no és un Baldiri més, és un Baldiri ben diferent, avui recordo molts moments viscuts les hores de treball en equip, els moments de debat, de treball, els obstacles, les rialles, els preparatius, les pors, les complicitats , la realització dels treball...
Crec que és el moment de recordar i un fragment de l'article de valoració del treball, deia:

Ha sigut tot un èxit. El tarannà i la disposició del mestres, l’entusiasme en que els alumnes l’han rebut i dut a terme i la generositat i complicitat dels pares i mares, ha fet que el centre respires un aire de germanor i un ambient d’allò més agradable. Una feina ben feta i una nova experiència que recorda l’eslògan que alguns (els ja més granadets), recordareu: el del capità enciam “Els petits canvis són poderosos”
En resum una setmana on la interculturalitat, la inclusió i la cohesió social de la comunitat educativa, ha sigut determinant.

El jurat dels premis Baldiri Reixac amb aquest veredicte, expressen el reconeixement al treball conjunt de tot el centre i part de la comunitat educativa. Premi que cal rebre amb alegria, humilitat, senzillesa i que serveixi per esperonar-nos a seguir fent més projectes.

Permeteu-me acabi amb les mateixes paraules que ho feia el darrer dia del treball:

Des de l’aula d’acollida, la comissió del treball Intercultural, l’equip LIC , i l’equip directiu, voldríem acabar fent ús d’un símil: Podríem dir que sols hem proposat una recepta de cuina, tots sabem que de llibres de receptes n’hi ha molts, la clau d’una recepta és que caigui en bones mans, en mans de cuiners disposats a cuinar. I amb bons cuiners i bons comensals és pot fer realitat la recepta.
Cada professional ha fet de bon cuiner, tot millorant la recepta, i els alumnes el perfectes comensals que gaudeixen del plat...

FELICITATS A TOTS I TOTES !!!
Cosme Garrell i Guiu
TAA Aula d'acollida


11 de maig 2009

Una tarda mediàtica

La setmana passada, la Isabel Pastor, la Cristina Zumaquero i la Olaia Ocerin, varen fer les darreres imatges del documental tesi final de màster..... Ara els queda la feia de muntatge... Sembla ahir que van començar els contactes, i avui l'espai de l'aula i el seu microclima, fa com si fes molt de temps que ens coneguéssim, i res uns mesos, però la complicitat que s'ha respirat ha fet possible el tracte senzill sincer i anem per feina.
Aprofitant la seva visita, varen recordar i repetir la visita a la ràdio, on el seu director Sergi Franc ens tornà a explicar el funcionament de l'estudi de la ràdio i allí aprofitarem fer les nostres presentacions, i les primeres vivències a Catalunya i a Alcover... Mentre la Cristina, Isabel i Olaia enregistraven imatges i feien fotografies, en Sergi també enregistrava les nostres paraules.


Uns moment a la ràdio on si bé no vam viure el directe i l'emoció del estem a l'aire, si que deixarem enregistrades les nostres veus. Un dia on els alumnes i tutors de les aules d'acollida del Ceip i del SES, col·laborem amb el Sergi per l'Edició del programa de ràdio i amb la Isabel, la Cristina la Olaia pel seu reportatge televisiu de final de Màster.

L'únic objectiu la cooperació i la senzilla convivència, al marge d'edat raó social nacionalitat.... Sols agermanats per una llengua, el vehicle de comunicació, el català. Gràcies Sergi, per fer-nos sentir els protagonistes d'un programa de ràdio . I gràcies Isabel, Cristina i Olaia, per deixar-nos viure una nova experiència i formar part del vostre reportatge televisiu. Molta sort amb la vostra tasca




El pedris opinio radiofònica

Adjuntem el tall del programa de radio del pedrís, informatiu local d'Alcover que amb motiu de la davallada d'alumnes a les aules d'acollida del CEIP i els SES, veuen el seu final com a aules d'acollida.
Com tot recurs cal fer-ne ús quant és necessari. i creiem que ara com ara ha fet la seva funció als i no descartem sigui necessari en un futur no llunyà, tot anirà en funció de les necessitats propiciades pel fet que migratori i que com sabem, és dona quant menys t'ho esperes.

9 de maig 2009

Jornada de Tutors/es d'Aula d'Acollida

El divendres dia 8 a la Universitat Laboral de Tarragona, tingué lloc la Jornada de Tutors/es d'Aules d'Acollida de la demarcació de de Tarragona, és presentaren experiències força interessants, una jornada d'intercanvi de parer opinions i que obria les portes a una perspectiva, si bé agosarada no menys necessària.
Deia el subdirector general, és ara quant cal fer el pas, de l'aula d'acollida a l'aula ordinària, un camí difícil però necessari. altres ponents entre ells al inspectora LIC (Rosa Codines) se sumava a aquesta proposta i en diferents presentacions tutors d'aules d'acollida reivindicaven la mateixa necessitat
Personalment representant la nostra aula i centre escolar va participar en la jornada i en la meva exposició també em vaig sumar a la necessitat del pas de l'aula d'acollida a l'aula ordinària. Adjunto els power points de l'exposició.
No hi ha dubte que les aules d'acollida estan en un moment difícil segons les demarcacions i que és l'hora de refer el panorama i el mapa segons les necessitats, feina difícil però que amb força encert ja ho esta fent la nostra inspectora, segur que el seu saber dibuixara el millor dels possibles mapes de les aules d'acollida pels propers cursos.
Ànim i felicitats als organitzadors, va ser una jornada rica i enriquint-nos creixem i millorem economitzant esforços.

8 de maig 2009

Apostant per l'europeisme i per vuitè any consecutiu, a més de la conferència institucional i una ballada de sardanes, commemorem el Dia d'Europa
Quan es celebren els cinquanta anys de la fundació de la UE cal fer balanç i afrontar alhora els nous reptes d'un present i futur marcats pel progrés constitucional pendent, per la convivència entre les diferents cultures, per les relacions amb la resta de continents, per l'encaix econòmic i cultural dels països nouvinguts.

3 de maig 2009

Dites del mes de maig

www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws

Maig ventós i juny calent, fa bon vi i von forment

Si sembres les bledes en començar el maig, serà Nadal i encara en menjaràs

Al maig, cada dia un raig


No és bon maig que el ruc no tremole a l'estable

Déu nos guard de pols de maig i de fang d'agost

Ja som al maig

www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws